1 Mart 2016 Salı

DOKUZ GÜN

Bu kitap hakkında bir çok olumlu yorum okumuş , alıp okumaya da   öyle karar vermiştim.  Hayal kırıklığı yaşadım mı ? Hayır. Yazar gerçekten de yapılan tüm olumlu yorumları fazlasıyla hak etmiş bence.

Rachel eşinden boşanmış, (ancak bu durumu halen atlatamamış)  8 yaşındaki oğlu Ben ile yaşayan ve  serbest çalışan bir fotoğrafçı. O hafta sonu da  her zaman yaptıkları gibi ormana yürüyüşe gidiyorlar ve  o gün  Ben ortadan kayboluyor. Ben’in küçük köpeği  Skittle ise topallayarak çıkageliyor.

İşte her şey bundan sonra başlıyor.  Hikayeyi Rachel ve  Polis dedektifi  Jim’den dinliyoruz. 

Rachel  , bir yandan oğlunu bulma endişesi, diğer yandansa toplumun onu suçlu bulmasının baskısıyla zor günler yaşamaya başlıyor. Öyle ki insanlar hiç tanımadıkları, hayatları boyunca bir kez bile görmedikleri  bir insan, bir anne için olabilecek en kötü şeyleri  söylüyorlar, medya, basın deseniz ondan beter, bu konuda açılan acımasız bloglar , saldırılar, v.s. ..
Bunlar maalesef günlük yaşantımızda da böyle. O kadar acımasız, o kadar vicdansız bir hal aldı ki insanlık. Neyse bu da başka bir konu..

Bu arada polis dedektifi  Jim’in de bu soruşturma sırasında yaşamış olduğu çok ciddi bir hayal kırıklığı var. Bu sebeple işinde ve özel hayatında problemler  yaşıyor, uykusuzluk sorunu var ve  bu nedenlerle  bir psikiyatra yönlendirilmiş.  Bunları da okuyor, terapist ile aralarında geçen konuşmalara şahit oluyoruz.

Soruşturmanın devam ettiği süreçte bir çok olay ile birlikte bir çok kişi de devreye giriyor tabii. Rachel’ın ablası Nicky,  eski eşi John,  John’un yeni eşi  Katrina,  Ben’in öğretmeni  bayan May, Onun asistanı , okul müdürü . Kısacası Rachel’in John’un ve Ben’in çevrelerinde olan ve bir şekilde iletişimde bulunmuş olabilecekleri herkes.

İşte bu nedenle herkesten şüpheleniyorsunuz.. O mu ?  Bu mu ?? Yok yok kesin bu !! Hımm buda olabilir  ?? diyerek kitabın sonuna  kadar heyecanla geldim, ancak sonlarına doğru kim olduğunu anlayabildim :)

İşte böyle.. 
Kısacası, bu tür kitapları seviyorsanız okumalısınız..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder