25 Mart 2016 Cuma

K Ü L - Shani Petroff / Darci Manley


M U T L A K A   O K U M A L I S I N I Z 

Ben çok distopya okuyan bir okur değilimdir aslında.. Ama bu kitaptan sonra kesinlikle karar verdim hepsini okuyacağım. Kitaba bayıldım. Elimden hiç düşürmeden ve bitmesini hiç istemeden okuduğum kitaplardan biri oldu ve devamını dört gözle bekliyorum.

Kül tam bir distopya. Katı ve acımasız bir sistemi içeriyor. Sistem renklerden oluşuyor. 7 renk var. En üst tabakada Mor'lar var, sonrasında Kırmızı, Yeşil, Sarı, Kahverengi, Barut ve Kül.. Kül en alt tabaka.. Burada insanlar doğar doğmaz bir teste tabi tutuluyorlar ve renkleri , kaderleri (gerçekleştirmeleri gereken görevler) böyle belirleniyor. Herkes kaderinin belirlendiği zamanda dakikasını bile kaçırmadan verilen görevi tamamlamak zorunda. Aksi takdirde cezaları ölüm. 

Hikayeyi iki kişinin bakış açısından okuyoruz. Madden ve Dax. Madden, mor halkadan bir genç kız. Onun kaderinde Yediler Bakanlarından biri olmak var.  Dax ise bir Kül. Hatta renksiz bir kül. Bir kaderi bile yok. 

Bu iki ayrı halkadan olan kızlarımızı , bir kader tamamlanamadığında ortaya çıkan olaylar bir araya getiriyor. Burası ile ilgili detay vermemeliyim :) Bir araya geldikten sonrada kendilerini korkunç bir karmaşanın, sarpa saran işlerin içinde buluyorlar. Bundan sonrasını ben zaman zaman nefesimi tutarak okudum. 

Sonra diğer karakterler var kitapta. Alden ve Link ( Dax'in ağbileri) Sol ; kaderi çok kötü olmasına rağmen şakacı, gözü pek, Theron ; Aldan'ın en yakın arkadaşı ve diğerleri.. Ben bunların içinde en çok Sol sevdim. 

Kitap inanılmaz akıcı ve hızla ilerliyorsunuz. Renklere çok çabuk aşina olabiliyorsunuz. Kapak ve cilt mükemmel. Mor benim en sevdiğim renklerden biri olduğu için zaten kapak tasarımına bayılmıştım kitabı okuduktan sonrada iyice hayran oldum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder