28 Nisan 2016 Perşembe

MONTAGUE AMCA'NIN DEHŞET HİKAYELERİ

Özgün Adı: Uncle Montegue’s Tales of Terror
Yazan: Chris Priestley
Resimleyen: David Roberts
Çeviren: Zeynep Alpaslan
TUDEM 2010 
Sayfa Sayısı : 224 

Ben bu kitabı ilk kez youtube'da  kitapbabası'ndan duydum ve kesinlikle okumalıyım diyerek aldım. Öncelikle bu konuda kendisine teşekkürlerimi iletmeden geçemeyeceğim. Çünkü gerek internet alışverişlerimde gerekse kitap evlerinde çocuk kitapları bölümüne uğramadığım için bu kitap kesinlikle dikkatimi çekmezdi ve büyük kayıp olurdu. 
Şimdi diğer kitapları da en kısa zamanda edineceğim :)

Genelde korku, gerilim, polisiye kitaplar okuyan ve seven biri olarak bu tip roman ve hikayelerde genelde etkilenmem. Ama bunda öyle hikayeler vardı ki bazılarında tüylerimin hareketlendiğini hissettim. Muhtemelen benim bu gerginliğim hikayeleri dinleyen Edgar ile yarışabilir seviyede oldu. Belki onun dinlediği ortamda olsaydım bu durum daha büyük boyutlara ulaşabilirdi. 

Kitaptaki çizimlere bayıldım. Hikayelerin her birinde farklı mekanlar, farklı kahramanlar var. Hikayelerin biri Urfa’da geçiyor mesela. Montague amca’nın evindeki objeler bir kolleksiyonun parçaları ve hikayeler ile bağlantılı. 


Montague  Amca ormanın derinliklerinde büyük bir evde yaşayan yalnız bir ihtiyar. Yeğeni Edgar (kaçıncı kuşaktan olduğu bir muamma) sık sık onun yanına giderek ondan hikayeler dinliyor. Her defasında onu "Korkmuyorum Amca" diyerek ikna etmeye çalışsa da zaman zaman ellerinin ve dizlerinin titrediğine şahit oluyoruz. Hatta Edgar bazen Montague Amca'nın akıl sağlığının çok yerinde olmaması konusunda şüphelere bile kapılıyor. Ama tüm bunlara rağmen hikayeleri dinlemekten kesinlikle vazgeçmiyor.(Bende vazgeçemezdim)

Neyse bundan sonrasını daha fazla anlatmayacağım. Ama diyorum ki eğer bu tip hikayelerden hoşlanıyorsanız kitaplığınızda bulundurmalısınız. Bu arada her ne kadar bir çocuk kitabı olduğu söylense de ben çocukların okuması taraftarı değilim.


Ayrıca bir bilgi daha paylaşmak istiyorum. Muhtemelen bir çoğunuz biliyordur ama olsun :)

2014 yılında Türkiye'de ilk kitap tanıtım filmi yarışması (book trailer) yapılmış ve Betül Gönüllü "Montague Amca'nın Dehşet Hikâyeleri" adlı esere çektiği kısa filmiyle birincilik ödülünü almış. 
Seyretmek için tık tık

Bol okumalı günler   :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder