27 Kasım 2016 Pazar

29.ODA - Jennifer McMahon

Merhaba 😊

Dün gece saat 03.00 de bu muhteşem kitabı bitirdim. Jennifer McMahon ile kızım Beste'nin ısrarı sonucunda "Söylemeyeceğine Söz Ver" kitabını okuyarak  tanışmış ve çok sevmiştim ama 29.Oda beni benden aldı. O kadar muhteşem olmuş ki..

Bazı yerlerinde yemin ederim ürperdim, tüylerim diken diken oldu, birde gecenin o saatinde, gayet sessiz bir ortamda, tam da en heyecanlı satırları okurken kombiden ani bir ses gelmesi ve resmen oturduğum yerden hoplamam ...

Böyle de bir anı bıraktı bende 😊


Kitabın kurgusuna bayıldım. Lanetlenmiş bir aile ve bu lanetin 2013 yılına kadar uzanması.
Hikaye üç farklı zamanda anlatılıyor. (1955-1961)  -1989 ve 2013 yıllarında,ama bu sizi telaşlandırmasın çünkü geçişler o kadar iyi yapılmış ki bu sizi hiç rahatsız etmiyor 

Kule otel. 1955 yılında Charlotte'e  kocası tarafından hediye olarak inşa edilen 28 odalı bir otel, onlar iki kızları ile birlikte (Rose ve Sylvie) burada yaşayan ve bu oteli işleten bir aile.
Sylvie çok yetenekli, güzel, Hollywood hayranı, bir gün mutlaka oyuncu olacağına inanan bir genç kız. Bu arada onun ünlü korku filmleri yönetmeni Alfred Hitchcock'a yazdığı mektupları da okuyorsunuz. Rose ise ablasının gölgesinde kalan ve onu çok kıskanan küçük kız kardeş. Ve olayların başlangıç noktası ; Sylvie'nın eve küçük bir not bırakıp ortadan kaybolması.

1989-  Rose'ın kızı Amy ve onun çok yakın arkadaşı olan Pipper ile kız kardeşi Margot. 
Amy ; hiç yanında olmayan alkolik bir anneye sahip ,  büyükanne Charloote tarafından büyütülen, kafasına göre istediğini yapan, korkusuz, meraklı her şeyi sonuna kadar araştıran gizem peşinde detektif ruhlu bir kız. .Bu dönemde olaylar ; artık kullanılmayan neredeyse yıkılmak üzere olan Kule otelde bir valizi bulmaları ile başlıyor. Kayıp teyze Sylvie'ya ait olduğunu düşündükleri valizin içinden çıkanlar, daktiloda yazılan ipuçları ve onların tüm bu gizemin peşinden gitmeleri...29.ODA ve sonunda buldukları korkunç gerçek , kimseye bir şey söyleyemeyeceklerine söz vererek arkadaşlıklarının sona ermesi..

Birde Amy'e aşık Jason var ve ben onu tüm hikaye boyunca çok sevdim. 

Ve yıl 2013 ; korkunç bir katliam.. Amy ve ailesi katlediliyor. Amy'nin avucunda bir fotoğraf ve fotoğrafın arkasında yazılı olan bir not "29.Oda". Bu katliam sonunda sadece geriye Amy'nin küçük kızı Lou kalıyor.

Rose akıl hastahanesinde. 

Jason Margot ile evli ve Margot hamile..

Piper artık başka şehirde yaşıyor. 

Ve işte bu katliam sonrasında onların bir araya gelmesi ve tüm sırların gün yüzüne çıkması !

Şiddetle okumanızı öneriyorum...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder